mediálních výstupů zajištěných agenturou
Tradiční český výrobce alkoholických nápojů FRUKO SCHULZ se po roce 2022 ocitl v nelehké situaci.
V důsledku války na Ukrajině a geopolitické situaci začal být tehdejší majoritní ruský vlastník vnímám negativně, vývoz na klíčový ruský trh byl zastaven a zboží z českých prodejních řetězců vylistováno.
Po převzetí novým majitelem v roce 2024 se firma úspěšně navrátila do českých rukou. Situace byla skvělou příležitostí, jak značku znovu definovat, oživit, posílit její pověst, a především ji otevřít novým cílovým skupinám. Vytvořili jsme komplexní PR strategii, která reflektovala silný příběh značky založené v 19. století, ale i její hodnoty a atraktivitu produktového portfolia. Přestože výchozí pozice nebyla jednoduchá, podařilo se nám díky precizně cílené komunikaci změnit narativ
a posunout vnímání brandu.
Zvolili jsme dvě komunikační linky, které spojoval silný příběh likérky. V korporátní komunikaci jsme
se zaměřili na co nejširší zásah sdělení o návratu FRUKO SCHULZ do českých rukou a zároveň jsme zdůrazňovali českou tradici, kvalitní výrobu a hodnoty značky. Významnou součástí PR strategie byla také produktová komunikace s cílením na zpravodajská i lifestylová média. Kromě hlavního artiklu Tuzemáku, který je u široké veřejnosti úzce spojen se značkou FRUKO SCHULZ, jsme akcentovali řadu nových produktů. Těmi značka po převzetí novým majitelem rozšířila své portfolio. V komunikaci jsme zvolili hravý tón, který apeloval na chuť objevovat, bavit se a užívat si přítomný okamžik.
Klíčové nástroje PR strategie:
🟣 Vytipování atraktivních témat a sdělení
🟣 Strategické plánování tiskových materiálů s co nejširším dosahem
🟣 Posilování vztahů s novináři díky personalizovanému dárkovému samplingu s příběhem
🟣 Precizně cílené promo kampaně na LinkedIn jako druhá vlna zásahu
Základem naší práce byly klasické media relations. Zaměřili jsme se na aktivní práci s novináři, jejímž výsledkem byly mj. rozhovory s mluvčími brandu v relevantních médiích (např. Ekonom nebo Hrot24.cz). Iniciovali jsme také vznik spotřebitelského testu tuzemáků v Blesku – nejčtenějším českém deníku. Tuzemák FRUKO SCHULZ ve srovnání s konkurencí exceloval a získal dvě pečeti Vítěz testu Blesku a Nejlepší chuť, které otevřely cestu k navazující marketingové komunikaci. Samozřejmostí byla průběžná produktová komunikace, příprava tiskových zpráv a navrhování atraktivních témat s přesahem pro redakční spolupráci.
Do komunikace jsme zároveň zakomponovali originální názvy nových produktů. Vztahovaly se k současnému světovému dění a celospolečenské náladě. Například nový peprmintový likér Green Deal přinesl výzvu „Otočme to!“, která apelovala na posunutí diskuse o evropské dohodě Green Deal a vyzývala k smířlivému setkání oponentů u jednoho stolu. Vsadili jsme i na personalizovaný sampling Green Dealu a do redakcí jej doručili v atraktivním a odlehčeném balení.
Klasické media relations jsme doplnili o promo kampaně na LinkedIn profilu FRUKO SCHULZ, které podpořily celkovou strategii produktové komunikace. Zaměřovali jsme se primárně na B2B kampaně
k oslovení nákupčích zodpovídajících za výběr zalistovaných značek v obchodních řetězcích. Promovali jsme ale i novinky z portfolia a taktéž vítězství Tuzemáku v testu Blesku. Díky správnému cílení jsme dosáhli velmi atraktivního dosahu 42 000 a vysoké míry prokliků s maximálními hodnotami až kolem 2,09 %.
Během 10 měsíců se nám podařilo nejenom upoutat pozornost médií a informovat o změnách ve FRUKO SCHULZ, ale také postupně měnit narativ, jakým byla společnost vnímána. Klíčové byly především obsáhlejší rozhovory s pozitivním sentimentem, ve kterých se zástupce FRUKO SCHULZ vyjádřil k řadě podstatných témat na základě našeho doporučení. Rozhovory měly významný pozitivní dopad na vnímání brandu nejen mezi konzumenty, ale především mezi obchodnímu partnery a staly se odrazovým můstkem pro nastartování nové etapy PR komunikace. Výsledkem bylo 40 mediálních výstupů s celkovou čteností
9 596 001 a AVE 1 719 197.
🟣 3 rozhovory v top médiích s jasným sdělením o návratu FRUKO SCHULZ do českých rukou
🟣 Úspěch Tuzemáku v prestižním spotřebitelském testu Blesku, který jsme iniciovali
🟣 Výrazný nárůst výstupů napříč médii
🟣 Růst povědomí v klíčových cílových skupinách o návratu FRUKO SCHULZ do českých rukou
🟣 Rozšíření povědomí o nových prémiových produktech
mediálních výstupů zajištěných agenturou
rozhovory o FRUKO SCHULZ
celková AVE
celková čtenost
kumulovaná čtenost 3 rozhovorů o návratu do českých rukou
celkový dosah 3 promo kampaní na LinkedIn
Kromě klasických media relations jsme se věnovali i přípravě návrhů na rozvojové aktivity pro marketingovou komunikaci. Launch nového produktu Green Deal jsme navrhli podpořit propracovaným eventem v podobě Pub Quizu. Nesl by se v pozitivní, odlehčené atmosféře a sloužil by ke zvýšení povědomí o produktu a brandu nejen mezi novináři a influencery, ale následně i v regionech mezi majiteli hospod a restauračních zařízení. Vypracovali jsme také předvánoční strategii pro komunikaci produktů vhodných ke svátečním přípitkům, dárkům a pečení, určenou na sociální sítě ve spolupráci s influencery.
ČESKÁ ZNAČKA S ÚSPĚŠNÝM PŘÍBĚHEM
FRUKO SCHULZ se řadí mezi nejvýznamnější producenty alkoholických nápojů a likérů v České republice. Moderní likérka s celkovou kapacitou 15 miliónů lahví ročně vyrábí více než 100 druhů alkoholických nápojů. Nejznámějším je Tuzemák, originální jindřichohradecká lihovina s plachetnicí. Firma patří také ke světovým lídrům ve výrobě absinthu. V současnosti vyváží FRUKO SCHULZ produkty do více než 25 zemí po celém světě. Tradice společnosti FRUKO SCHULZ se datuje už od 19. století. Firma navazuje na působení tehdejší firmy Moritz Schulz, která byla založena v roce 1898 v Jindřichově Hradci a zpočátku se specializovala na výrobu dezertních vín a likérů.