mediálních výstupů zajištěných agenturou
Tradiční výrobce alkoholických nápojů FRUKO SCHULZ se po letech pod vedením nadnárodní společnosti ocitl na rozcestí. Českým spotřebitelům se totiž ideově vzdálil a ruský majoritní vlastník byl vnímám negativně. Následná změna a 100% návrat do českých rukou byly skvělou příležitostí, jak značku znovu definovat, oživit, posílit její pověst, a především ji otevřít novým cílovým skupinám. Vytvořili jsme komplexní PR strategii, která reflektovala jak silný příběh značky a její hodnoty, tak atraktivitu produktového portfolia. Přestože výchozí pozice nebyla jednoduchá, podařilo se nám díky precizně cílené komunikaci změnit narativ a posunout vnímání brandu.
Zvolili jsme dvě komunikační linky, které spojoval silný příběh likérky. V korporátní komunikaci jsme se zaměřili na co nejširší zásah sdělení o návratu FRUKO SCHULZ do českých rukou a zároveň jsme zdůrazňovali českou tradici, kvalitní výrobu a hodnoty značky. Významnou součástí PR strategie byla také produktová komunikace s cílením na zpravodajská i lifestylová média. Kromě hlavního artiklu Tuzemáku, který je u široké veřejnosti úzce spojen se značkou FRUKO SCHULZ, jsme akcentovali řadu nových produktů. Těmi značka po návratu do českých rukou rozšířila své portfolio. V komunikaci jsme zvolili hravý tón, který apeloval na chuť objevovat, bavit se a užívat si přítomný okamžik.
Klíčové nástroje PR strategie:
☑️ Vytipování atraktivních témat a sdělení
☑️ Strategické plánování tiskových materiálů s co nejširším dosahem
☑️ Posilování vztahů s novináři díky personalizovanému dárkovému samplingu s příběhem
☑️ Precizně cílené promo kampaně na LinkedIn jako druhá vlna zásahu
Základem naší práce byly klasické media relations. Zaměřili jsme se na aktivní práci s novináři, jejímž výsledkem byly mj. rozhovory s mluvčími brandu v relevantních médiích (např. Ekonom nebo Hrot24.cz). Iniciovali jsme také vznik spotřebitelského testu tuzemáků v Blesku – nejčtenějším českém deníku. Tuzemák FRUKO SCHULZ ve srovnání s konkurencí exceloval a získal dvě pečeti Vítěz testu Blesku a Nejlepší chuť, které otevřely cestu k navazující marketingové komunikaci. Samozřejmostí byla příprava tiskových zpráv a navrhování atraktivních témat s přesahem pro redakční spolupráci.
Do komunikace jsme zároveň zakomponovali originální názvy nových produktů. Vztahovaly se k současnému světovému dění a celospolečenské náladě. Například nový peprmintový likér Green Deal přinesl výzvu „Otočme to!“, která apelovala na posunutí diskuse o evropské dohodě Green Deal a vyzývala k smířlivému setkání oponentů u jednoho stolu. Vsadili jsme i na personalizovaný sampling Green Dealu a do redakcí jej doručili v atraktivním a odlehčeném balení.
Klasické media relations jsme doplnili o promo kampaně na LinkedInu FRUKO SCHULZ, které doplňovaly celkovou strategii produktové komunikace. Promovali jsme novinky z portfolia a taktéž vítězství Tuzemáku v testu Blesku. Díky správnému cílení jsme dosáhli velmi atraktivního dosahu a vysoké míry prokliků.
☑️ 3 rozhovory v top médiích s jasným sdělením o návratu FRUKO SCHULZ do českých rukou
☑️ Úspěch Tuzemáku v prestižním spotřebitelském testu Blesku, který jsme iniciovali
☑️ Výrazný nárůst výstupů napříč médii
☑️ Růst povědomí v klíčových cílových skupinách o návratu FRUKO SCHULZ do českých rukou
☑️ Rozšíření povědomí o nových prémiových produktech
mediálních výstupů zajištěných agenturou
rozhovory o FRUKO SCHULZ
celková AVE
kumulovaná čtenost 3 rozhovorů o návratu do českých rukou
celkový dosah 3 promo kampaní na LinkedIn
Kromě klasických media relations jsme se věnovali i přípravě návrhů na rozvojové aktivity pro marketingovou komunikaci. Launch nového produktu Green Deal jsme navrhli podpořit propracovaným eventem v podobě Pub Quizu. Nesl by se v pozitivní, odlehčené atmosféře a sloužil by ke zvýšení povědomí o produktu a brandu nejen mezi novináři a influencery, ale následně i v regionech mezi majiteli hospod a restauračních zařízení. Vypracovali jsme také předvánoční strategii pro komunikaci produktů vhodných ke svátečním přípitkům, dárkům a pečení, určenou na sociální sítě ve spolupráci s influencery.
ČESKÁ ZNAČKA S ÚSPĚŠNÝM PŘÍBĚHEM
Fruko Schulz se řadí mezi nejvýznamnější producenty alkoholických nápojů a likérů v České republice. Moderní likérka s celkovou kapacitou 15 miliónů lahví ročně vyrábí více než 100 druhů alkoholických nápojů. Nejznámějším je Tuzemák, originální jindřichohradecká lihovina s plachetnicí. Firma patří také ke světovým lídrům ve výrobě absinthu. V současnosti vyváží Fruko-Schulz produkty do více než 25 zemí po celém světě. Tradice společnosti Fruko-Schulz se datuje už od 19. století. Firma navazuje na působení tehdejší firmy Moritz Schulz, která byla založena v roce 1898 v Jindřichově Hradci a zpočátku se specializovala na výrobu dezertních vín a likérů.