Turistické destinace sázejí v PR zejména na press tripy, individuální novinářské výlety a spolupráci s influencery. Společně s naším klientem, Visit Plzeň, jsme nedávno vyzkoušeli zcela odlišný formát. Pro pražské redaktorky a redaktory jsme připravili brunch, během kterého jsme jim představili highlighty nadcházející turistické sezóny v Plzni. Potvrdilo se nám, že dobrý nápad a pečlivá příprava mají často větší efekt než velký rozpočet.
Namísto vícedenního výletu jsme redaktory pozvali na neformální setkání, s pestrou snídaní a v příjemném prostředí karlínského bistra FUEL . Cílem byla prezentace turistických novinek a témat pro letošní rok, ale také posílení vztahů s médii. Přítomní lifestyloví redaktoři z velkých mediálních domů měli ideální příležitost osobně se seznámit se zástupkyněmi městské organizace Visit Plzeň.
Záměrně jsme jej koncipovali minimalisticky – pro menší skupinu, s důrazem na interaktivitu a prostorem pro každý individuální dotaz. Při plánování akce jsme čerpali z předchozích zkušeností a zpětné vazby, kterou u médií vždy poptáváme. Již během prezentace se rozproudila živá diskuze k turistickým místům a historii města, která pokračovala i po oficiálním programu.
Na závěr jsme redaktorům předali pečlivě sestavený press kit. Kromě tiskových zpráv k hlavním tématům sezóny a hodnotných suvenýrů z Plzně získali také vouchery na individuální press trip pro 2 osoby s přespáním. Díky nim si mohou naplánovat výlet do Plzně přesně podle svých časových možností a zaměřit se na místa, která je nejvíce zajímají.
Brunch ukázal, že v turistickém segmentu je možné vztahy s médii navázat a upevnit i bez návštěvy destinace. Potvrdil taktéž, že pro vysoký mediální zásah nejsou potřeba přemrštěné rozpočty. Menší formát byl navíc efektivnější, protože umožnil vysokou interaktivitu. Redaktoři mohli do diskuse vnést vlastní téma a získat odpovědi právě na jejich dotazy.
S médii jsme nadále v komunikaci a již nyní máme naplánovanou spolupráci po celou turistickou sezónu.