Mediálních publikací
Síť odborných center BAUHAUS je naším klientem, s kterým společně řešíme komunikační a PR služby již čtyři roky, během kterých jsme měli možnost stát po boku značky v mnoha situacích. Vždy jsme připraveni poskytnout i krizovou komunikaci, což jsme pro BAUHAUS opětovně dokázali při řešení projektu revitalizace a přemístění ikonického označníku z pobočky v Brně do nově otevíraného centra v Ústí nad Labem. Naší hlavní výzvou bylo transformovat negativní vnímání veřejnosti na příběh, který by podpořil otevření nového centra, a to i přes počáteční kontroverzi.
Původní označník, umístěný v Brně, měl za sebou dlouhou historii a v průběhu let vyvolával odlišné názory na svůj vzhled i umístění. Když společnost BAUHAUS v roce 2023 přistoupila k jeho demontáži, rozhodla se tento symbolický prvek nejen rekonstruovat, ale také přesunout k chystané prodejně v Trmicích u Ústí nad Labem. Tento krok ale spustil vlnu nevole, především mezi obyvateli Trmic a Ústí nad Labem. Reakce byly živeny původními, nepřesnými informacemi, které kolovaly mezi veřejností a vedly k šíření nepravd a obav. Naše agentura proto na sebe vzala úkol situaci komunikačně vyřešit.
Mediálních publikací
Oslovených v Jihomoravském kraji
Oslovených v Ústeckém kraji
Tisková konference
Lokálních i celostátních titulů na TK
Krizová připravenost i během tiskové konference
Krizový tým a řešení krůček po krůčku
Zásadním prvkem našeho přístupu bylo vytvoření interního krizového plánu a ustavení krizového týmu, který nejen neustále monitoroval média a sociální sítě, ale také efektivně a rychle reagoval na jakýkoliv nový vývoj. Prvním krokem bylo oslovit média – a to jak lokální, tak celostátní tituly – a uvést informace na pravou míru. Zajistili jsme, aby relevantní informace byly novinářům včasně dostupné, a otevřeli jsme prostor pro rozhovory s jednatelem společnosti BAUHAUS. Vzhledem k tomu, že vnímání komunity bylo již částečně zkresleno původními informacemi, klíčovým krokem bylo zapojení veřejných představitelů – starostky města Trmice a primátora Ústí nad Labem – aby společně s námi komunikovali projekt jako přínosný a podpořili jeho realizaci.
Během pěti měsíců trvání projektu jsme systematicky pracovali na tom, aby komunikační aktivity zahrnovaly jak dlouhodobé prvky, tak reakce na aktuální dění. Naším cílem bylo, aby komunita obdržela konzistentní a přesné informace, a byla tak připravena přijmout nové odborné centrum BAUHAUS s pozitivním přístupem. K tomu patřila i aktivní interakce se stakeholdery a citlivé oslovování obyvatel obou krajů, což nám umožnilo lépe chápat jejich obavy a přizpůsobit tomu komunikační strategii.