Oslavy 115. výročí Harley-Davidson

Harley-Davidson si pro své celosvětové oslavy 115. výročí vybral ze všech metropolí Evropy Prahu, do které mířilo cca 60 tisíc motorkářů z celého světa. Na holešovickém Výstavišti byla připravena rozsáhlá výstava motocyklů H-D, čtyři hudební scény plné skvělých kapel nebo tři demo trucky. Každý, kdo dorazil, měl možnost zdarma vyzkoušet jakýkoliv motocykl Harley-Davidson. Součástí oslav byly i spanilé jízdy Prahou.

 

Termín konání: 5.–8. července 2018

Účast: 110 000 návštěvníků, 67 000 motocyklů

 

CÍLE KOMUNIKACE

Komunikace probíhala v několika vlnách a primárním cílem bylo rozsáhle a kvalitně informovat o chystaném eventu. Sekundární cíle sledovaly zvýšení brand awereness, větší emoční sepjetí široké skupiny příznivců se značkou nebo tlumení negativních zpráv spojených s udělením krajských a městských dotací.

První vlna komunikace byla spojena s oznámením výběru místa celosvětových oslav (tisková konference – červen 2017). Druhá probíhala na podzim a v zimě (2017/2018) a řešila dotační agendu. Třetí pak před vlastním eventem a během akce (březen – červenec 2018).  Komunikace byla zaměřena nejen na Českou republiku, ale s ohledem na lokalitu i na okolní země.

 

Cíle byly dosahovány převážně prostřednictvím media relations.

 

Zahájení projektu: 2017

Zahájení oslav: 5. července 2018

Časové vymezení komunikace: červen 2017 – červenec 2018

Pokrytí: ČR & Evropa

 

KLÍČOVÁ SDĚLENÍ

  • Konání oslav 115 | upozornění na zajímavou a jedinečnou akci
  • Celosvětový dopad | turistické zviditelnění regionu, účelné vynaložení poskytnutých dotací
  • Zkušenosti organizačního týmu | CZ, GB & US
  • Poskytnutí záštit | velvyslanec USA v ČR, Asociace krajů ČR, hl. m. Praha, MMR, Středočeský kraj, Svaz dovozců automobilů
  • Dražby unikátních motocyklů a přileb
  • Osobní účast Karen a Billa Davidsonových
  • 1025

    Mediálních výstupů spojených s oslavami H-D

  • 46 766 368

    Mediální hodnota (v Kč) všech dosažených výstupů

  • 55

    Mediálních výstupů v televizi a rozhlase

  • 110 000

    Návštěvníků oslav 115. výročí značky

  • 67 tisíc

    Motocyků dorazilo do Prahy

REALIZOVANÉ AKTIVITY

  • Media relations
  • Příprava a realizace odsouhlasené PR strategie
  • Aktivní řízení media relations v ČR
  • Navázání mediálních partnerství s relevantními médii
  • Vypracování Q&A
  • Akce pro novináře
  • 3 tiskové konference
  • Podpis memoranda mezi organizátory a velvyslancem USA v ČR
  • Dobročinná aukce přileb
  • Realizace telco rozhovorů s Karen Davidson
  • Tiskové středisko v průběhu akce

 

VÝSLEDKY KOMUNIKACE

Počet mediálních výstupů: 1025

Mediální hodnota: 46 766 368 Kč

Mediální výstupy dle typu média:

  • Print: 196
  • On-line: 774
  • TV / Radio: 55

Imprese podle typu média:

  • Print: 39 437 333
  • On-line: 141 413 319
  • TV / Radio: 26 315 741
  • Social media: 11 379 986

Celkem: 218 546 179