PŘÍPADOVÁ STUDIE: Jak se FRUKO SCHULZ opět propojil se svou českou tradicí

Tradiční výrobce alkoholických nápojů FRUKO SCHULZ se po letech pod vedením nadnárodní společnosti ocitl na rozcestí. Českým spotřebitelům se totiž ideově vzdálil a ruský majoritní vlastník byl vnímám negativně. Následná změna a 100% návrat do českých rukou byly skvělou příležitostí, jak značku znovu definovat, oživit, posílit její pověst, a především ji otevřít novým cílovým skupinám. Vytvořili jsme komplexní PR strategii, která reflektovala jak silný příběh značky a její hodnoty, tak atraktivitu produktového portfolia. Přestože výchozí pozice nebyla jednoduchá, podařilo se nám díky precizně cílené komunikaci změnit narativ a posunout vnímání brandu.

 

JAK JSME NASTARTOVALI PŘÍBĚH FRUKO SCHULZ

Zvolili jsme dvě komunikační linky, které spojoval silný příběh likérky. V korporátní komunikaci jsme se zaměřili na co nejširší zásah sdělení o návratu FRUKO SCHULZ do českých rukou a zároveň jsme zdůrazňovali českou tradici, kvalitní výrobu a hodnoty značky. Významnou součástí PR strategie byla také produktová komunikace s cílením na zpravodajská i lifestylová média. Kromě hlavního artiklu Tuzemáku, který je u široké veřejnosti úzce spojen se značkou FRUKO SCHULZ, jsme akcentovali řadu nových produktů. Těmi značka po návratu do českých rukou rozšířila své portfolio. V komunikaci jsme zvolili hravý tón, který apeloval na chuť objevovat, bavit se a užívat si přítomný okamžik.

 

Klíčové nástroje PR strategie:

☑️ Vytipování atraktivních témat a sdělení
☑️
Strategické plánování tiskových materiálů s co nejširším dosahem
☑️
Posilování vztahů s novináři díky personalizovanému dárkovému samplingu s příběhem
☑️
Precizně cílené promo kampaně na LinkedIn jako druhá vlna zásahu

 

ROZHOVORY, TEST A NOVÉ PRODUKTY

Základem naší práce byly klasické media relations. Zaměřili jsme se na aktivní práci s novináři, jejímž výsledkem byly mj. rozhovory s mluvčími brandu v relevantních médiích (např. Ekonom nebo Hrot24.cz). Iniciovali jsme také vznik spotřebitelského testu tuzemáků v Blesku – nejčtenějším českém deníku. Tuzemák FRUKO SCHULZ ve srovnání s konkurencí exceloval a získal dvě pečeti Vítěz testu Blesku a Nejlepší chuť, které otevřely cestu k navazující marketingové komunikaci. Samozřejmostí byla příprava tiskových zpráv a navrhování atraktivních témat s přesahem pro redakční spolupráci.

 

GREEN DEAL, KTERÝ BAVÍ: POLITIKA S KAPKOU NADHLEDU

Do komunikace jsme zároveň zakomponovali originální názvy nových produktů. Vztahovaly se k současnému světovému dění a celospolečenské náladě. Například nový peprmintový likér Green Deal přinesl výzvu „Otočme to!“, která apelovala na posunutí diskuse o evropské dohodě Green Deal a vyzývala k smířlivému setkání oponentů u jednoho stolu. Vsadili jsme i na personalizovaný sampling Green Dealu a do redakcí jej doručili v atraktivním a odlehčeném balení.

 

LINKEDIN JAKO STRATEGICKÝ DOPLNĚK

Klasické media relations jsme doplnili o promo kampaně na LinkedInu FRUKO SCHULZ, které doplňovaly celkovou strategii produktové komunikace. Promovali jsme novinky z portfolia a taktéž vítězství Tuzemáku v testu Blesku. Díky správnému cílení jsme dosáhli velmi atraktivního dosahu a vysoké míry prokliků.

 

VÝSLEDKY PR KOMUNIKACE:

☑️ 3 rozhovory v top médiích s jasným sdělením o návratu FRUKO SCHULZ do českých rukou
☑️ Úspěch Tuzemáku v prestižním spotřebitelském testu Blesku, který jsme iniciovali
☑️ Výrazný nárůst výstupů napříč médii
☑️ Růst povědomí v klíčových cílových skupinách o návratu FRUKO SCHULZ do českých rukou
☑️ Rozšíření povědomí o nových prémiových produktech 

 

  • 40

    mediálních výstupů zajištěných agenturou

  • 3

    rozhovory o FRUKO SCHULZ

  • 1 719 197 Kč

    celková AVE

  • 578 767

    kumulovaná čtenost 3 rozhovorů o návratu do českých rukou

  • 41 981

    celkový dosah 3 promo kampaní na LinkedIn

ROZVOJOVÉ AKTIVITY

Kromě klasických media relations jsme se věnovali i přípravě návrhů na rozvojové aktivity pro marketingovou komunikaci. Launch nového produktu Green Deal jsme navrhli podpořit propracovaným eventem v podobě Pub Quizu. Nesl by se v pozitivní, odlehčené atmosféře a sloužil by ke zvýšení povědomí o produktu a brandu  nejen mezi novináři a influencery, ale následně i v regionech mezi majiteli hospod a restauračních zařízení. Vypracovali jsme také předvánoční strategii pro komunikaci produktů vhodných ke svátečním přípitkům, dárkům a pečení, určenou na sociální sítě ve spolupráci s influencery.

 

ČESKÁ ZNAČKA S ÚSPĚŠNÝM PŘÍBĚHEM
Fruko Schulz se řadí mezi nejvýznamnější producenty alkoholických nápojů a likérů v České republice. Moderní likérka s celkovou kapacitou 15 miliónů lahví ročně vyrábí více než 100 druhů alkoholických nápojů. Nejznámějším je Tuzemák, originální jindřichohradecká lihovina s plachetnicí. Firma patří také ke světovým lídrům ve výrobě absinthu. V současnosti vyváží Fruko-Schulz produkty do více než 25 zemí po celém světě. Tradice společnosti Fruko-Schulz se datuje už od 19. století. Firma navazuje na působení tehdejší firmy Moritz Schulz, která byla založena v roce 1898 v Jindřichově Hradci a zpočátku se specializovala na výrobu dezertních vín a likérů.