mediálních výstupů bez nutnosti investovat do inzerce
Stezka korunami stromů Krkonoše je unikátní projekt v nejvyšších a nejnavštěvovanějších českých horách. Díky speciálnímu stavebnímu řešení totiž jako vůbec první v České republice umožňuje návštěvníkům nejen výlet do korun stromů, ale nabízí také poznání kořenové části lesa. Stezka vznikla ve spolupráci se Správou Krkonošského národního parku, která se podílela na výběru lokality a je také garantem přírodně-edukativního konceptu. Otevřena byla 2. července 2017. My jsme zajišťovali kompletní komunikaci od samého počátku projektu, tedy již před zahájením stavby.
Na starost jsme měli kompletní PR servis, kdy jsme se soustředili na zvyšování povědomí o Stezce korunami stromů Krkonoše, informování o aktuálním dění, prosazování Stezky jako atraktivního turistického cíle a celkové pozitivní vnímání projektu veřejností. Úkolem bylo učinit ze Stezky jeden z hlavních cílů východních Krkonoš a napomoci dosáhnout vysoké návštěvnosti, která měla v prvním roce přesáhnout 200 000 návštěvníků. S ohledem na lokalitu byla komunikace zaměřena na Českou republiku a také blízké Polsko, ale projektově i na země Beneluxu, kde jsou Krkonoše velmi oblíbené.
Krkonošská stezka korunami stromů
Pro vysoký dosah sdělení, razantní navýšení povědomí o projektu a zvýšení jeho atraktivity jsme zvolili cestu propojení komunikačních kanálů, kdy jsme propojili media relations, sociální sítě a zapojili stakeholdery. Zásadní roli hrálo také postupné dávkování a uveřejňování informací. Komunikace proto probíhala v několika vlnách. První byla spojena se zahájením stavby Stezky korunami stromů Krkonoše a byla zahájena v září 2016. Druhá vlna probíhala na jaře 2017 před slavnostním otevřením a třetí od otevření Stezky dále do března 2018. V rámci media relations jsme komunikovali na celostátní ale i lokální a zahraniční média. Za dané období jsme realizovali celkem čtyři tiskové konference. První dvě, pražská pro celostátní média a v Janských Lázních pro lokální média, se uskutečnily na podzim 2016 při příležitosti zahájení stavby Stezky korunami stromů Krkonoše. Na další tiskové setkání jsme pak pozvali média opět do Prahy a Janských Lázní, a to v červnu 2017.
Na sociálních sítích jsme prakticky po uveřejnění profilu zaznamenali obrovský zájem. Naším cílem bylo informovat o aktuálním děním na Stezce, a to českou i polskou veřejnost. Do komunikace jsme zapojili i atraktivní formáty, jako je například 360° video nebo videa se známi českými a česko-polskými osobnostmi, které se zúčastnily i slavnostního otevřené – skupinou The Tap Tap, Ewou Farnou nebo Zibi Czendlikem.
Vedle media relation a sociálních sítích jsme zajišťovali i komunikaci s dalšími respektovanými osobnostmi, ať už z řad politiků – se starostou Janských Lázní Jiřím Hradeckým či hejtmanem Královehradeckého kraje Jiřím Štěpánem, zástupci Správy Krkonošského národního parku – Janem Hřebačkou, Radkem Drahným nebo Michalem Skalkou, tak s místními podnikateli. Podíleli jsme se tak na propojování zástupců Stezky s regionem a také na vzniku řady partnerství, která prospěla celému projektu a napomohla jeho dalšímu rozvoji a popularitě.
mediálních výstupů bez nutnosti investovat do inzerce
kumulovaná čtenost mediálních výstupů
výstupů v zahraničních médiích
organických zhlédnutí nejúspěšnějšího videa na Facebooku
návštěvníků krkonošské stezky během prvního týdne
Za období od září 2016 do března 2018 Stezka korunami stromů Krkonoše rezonovala ve vysoké míře napříč klíčovými českými, ale i zahraničními médii a zaznamenala vysoký ohlas a zájem ze strany veřejnosti, jak na sociálních sítích, tak v rámci návštěvnosti. Prostřednictvím media relations, bez nutnosti investovat do inzerce, se podařilo získat vysoký počet mediálních výstupů s obrovským dosahem ve stěžejních českých médiích.
Díky zajímavosti obsahu a zvolené strategii postupného dávkování informací se podařilo získat 740 mediálních výstupů, které měly kumulovanou čtenost 135 145 984. Výstupy se objevily v celostátních denících, prestižních lifestylových titulech, v nejposlouchanějších českých rádiích, jako je rádio Impuls, a v prestižní České televizi. V rámci projektové spolupráce se pak podařilo dosáhnout také 34 mediálních výstupů v zahraničních médiích – primárně polských, ale také slovenských nebo holandských.
Na sociálních sítích jsme během chvilky vybudovali velkou fanouškovskou základnu. Před slavnostním otevřením Stezky 2. 7. 2017 měl profil již 18 173 fanoušků a zájem byl patrný i na vysokém počtu interakcí z jejich strany, kdy jsme od uveřejnění profilu do slavnostního otevření zaznamenali na 12 929 interakcí. 10 344 „likes“, 2 363 sdílení a 222 komentářů. Do první poloviny července jsme na Facebooku zodpověděli také více než 300 dotazů. Nejoblíbenější video získalo 40 000 shlédnutí bez finanční podpory.
Obrovský zájem ze strany veřejnosti a úspěch projektu pak potvrzuje enormní návštěvnost během prvních dní. Slavnostního otevření, během kterého vystoupila skupina The Tap Tap, Ewa Farna a Zibi Czendlik, se zúčastnily tisíce lidí. Během prvního týdne pak Stezku navštívilo 27 000 návštěvníků.