zásah kampaně
Česká spořitelna už není „jen“ tradiční banka. V posledních letech naskočila na vlnu digitální transformace a s téměř 1 500 IT specialisty se dnes řadí mezi největší technologické společnosti. Cílem bylo, aby tuto proměnu začala vnímat nejen široká veřejnost, ale zejména samotná IT komunita. Pro další rozvoj banky bylo totiž zásadní, aby získala pověst moderního a progresivního IT zaměstnavatele a dokázala přitáhnout nové technologické talenty.
Na začátku celého projektu byl realizován průzkum, jehož záměrem bylo zjistit, jak Českou spořitelnu vnímá IT komunita, jaké jsou hlavní potřeby lidí pracujících v IT nebo které bariéry mají spojeny s prací pro banku obecně. Výsledky průzkumu umožnily nahlédnout dovnitř komunity, identifikovat cíle a také klíčové oblasti, na které je potřeba se v komunikaci zaměřit a změnit je.
Ukázalo se, že IT image České spořitelny budeme budovat zcela od začátku:
Při přípravě strategie a komunikace jsme museli zohlednit i vnější překážky. Český trh totiž dlouhodobě bojuje s nedostatkem IT specialistů. Podle odborných odhadů jich v současné době chybí přibližně 20 tisíc. Firmy se tak o technologické talenty doslova přetahují. Komunikace společností a budování jejich image se proto stávají klíčovými kroky, jak v konkurenčním boji obstát. Pozice banky je v tomto případě navíc o poznání komplikovanější, protože často čelí mnoha předsudkům, které ji v očích IT komunity můžou činit méně atraktivním zaměstnavatelem. V rámci strategie jsme se proto museli zaměřit i na zbourání zažitých stereotypů.
Na základě uvedených insightů byly určeny následující cíle kampaně:
🟣 Zvýšit vnímání České spořitelny jako IT zaměstnavatele uvnitř IT komunity o 2 %
🟣 Navýšit ochotu IT poslat životopis do České spořitelny z 31 % na 36 %
🟣 Proměnit vnímání společnosti a profilovat ji jako přední technologickou společnost na českém trhu
🟣 Podpořit IT nábor banky
Klíčovou myšlenkou celé komunikace se staly IT trendy. Téma propojuje nejenom různé oblasti technologií, ale také rezonuje ve společnosti, mezi odborníky a souzní i s proměnou České spořitelny ve společnost implementující nejnovější trendy. Zvolen byl mix komunikačních nástrojů, které kombinují tradiční a nová média, vlastní, placené i získané kanály. Významným prvkem byli i silní ambasadoři z řad expertů banky, kteří mluvili jazykem IT komunity a mají velký potenciál oslovit cílovou skupinu. V rámci kampaně pak nechyběly ani media relations, podcasty, online kampaň, eventy a prostor Česká spořitelna zaplnila i v outdooru. K celému projektu vznikl web ITtrendy.cz zastřešující celou komunikaci, využity byly vlastní firemní sociální sítě, ale také osobní profily hlavních ambasadorů.
Naše řešení:
🟣 Mix kanálů: tradiční, nová i vlastní média, strategická partnerství s klíčovými tituly, sociální sítě, podcasty, eventy i outdoor
🟣 Silní ambasadoři z řad expertů České spořitelny, kteří promlouvali k IT komunitě
🟣 Nový web ITtrendy.cz jako centrální hub celé komunikace
Hlavním úkolem našeho týmu bylo zajistit mediální pokrytí kampaně. Stanovili jsme témata, připravili obsah a vytipovali vhodná média. Vsadili jsme na strategická partnerství s klíčovými tituly a formáty, které dokážou oslovit jak IT komunitu, tak širší veřejnost.
Pro ještě větší aktivaci komunity vstoupila Česká spořitelna do zavedené FB skupiny Programátoři začátečníci, což je v komunikaci českých společností ojedinělý počin. Skupina měla v době vstupu 13 tisíc členů. Banka se stala jejím partnerem a aktivně se zapojila do dění v komunitě. Průběžně byly postovány příspěvky, následovaly webináře zdarma pro členy skupiny a vzniknul také nový komunitní web, kde mohli uživatelé najít hlavní informace z dění ve skupině.
zásah kampaně
nárůst životopisů zaslaných na IT pozice
nárůst vnímání ČS jako technologické firmy
navýšení ochoty poslat životopis do banky
mediálních ohlasů díky mediálnímu partnerství
Celkový zásah kampaně přesáhnul 12,4 milionů. Díky širokému mediálnímu pokrytí se podařilo efektivně oslovit jak cílovou skupinu IT, tak veřejnost a výsledky ukazují, že se podařilo odstartovat změnu ve vnímání tradiční banky jako technologické instituce.
12,4 milionu zásah kampaně
28 mediálních ohlasů díky strategickému partnerství
Nárůst vnímání ČS jako technologické firmy v IT komunitě z 0 na 3 % (cíl byl 2 %)
V Praze, která je pro společnost klíčová, vzrostlo vnímání dokonce na 6 %.
Ochota IT odborníků poslat životopis do ČS stoupla z 31 % na 37 %.
Počet zaslaných IT životopisů vzrostl o 30,6 % oproti předchozímu roku.
Výsledky potvrzují, že dobře nastavená strategie podpořená daty a chytrou prací s médii dokáže změnit zavedené vnímání značky, přilákat nové talenty a uspět i v extrémně konkurenčním IT prostředí.
Na kampani se podílely také další agentury a partneři: VML, Wavemaker, Future Sales, Behavio, Sara Polak a Tomáš Hybeš.