Rolls-Royce Motor Cars Prague: Od představení k testovacím jízdám – přinesli jsme luxus do Čech i na Slovensko

Značka Rolls-Royce Motor Cars je synonymem pro luxusní automobily pro náročnou klientelu. V České republice vzniklo lokální dealerství v roce 2016 jako součást prodejní společnosti CarTec Group. Špičkový tým se stará o zákazníky z České i Slovenské republiky a jejich práci dlouhodobě oceňuje i mateřská společnosti sídlící v britském Goodwoodu. Úkolem našeho týmu bylo přiblížit značku Rolls-Royce českým zákazníkům, navázat a prohloubit mediální vztahy, a to nejen s automotive tituly, ale zejména s byznysovými a lifestylovými médii. 

Pro pražské dealerství jsme zajišťovali press office a také jsme aktivně komunikovali s médii a vyhledávali influencery vhodné pro spolupráci s luxusním brandem. Už od začátku komunikace přitom bylo jasné, že značka Rolls-Royce nebude pro komunikační aktivity využívat žádný inzertní rozpočet.

V rámci dlouhodobé spolupráce, která trvala od roku 2017 do prvního čtvrtletí roku 2022, jsme navrhovali komunikační strategie k odhalení nových modelů a zakázkových Bespoke vozů, které byly v showroomu Rolls-Royce Motor Cars Prague postupně představovány. Podíleli jsme se také na realizaci pravidelných demo jízd, během kterých mohli vybraní žurnalisté „Zažít Rolls-Royce“. Cílem naší strategie bylo značku, která vychází tradičních hodnot, má mnohaletou historii a punc výjimečnosti, více přiblížit současné společnosti a zároveň ji propojit se soudobými trendy, aniž by ztratila cokoliv ze své jedinečné DNA.

ZAŽÍT ROLLS-ROYCE

Během pětileté spolupráce jsme připravili několik úspěšných komunikačních kampaní.  Nejvýznamnější z nich byly zaměřeny na tři zcela nové automobily: Phantom, Cullinan a Ghost, některé z nich byly věnovány i zakázkovým Bespoke modelům. Prostřednictvím médií jsme chtěli oslovit jak specializovaný automotive segment, tak čtenáře z širší veřejnosti a přenést je do světa výjimečných zážitků.

Komunikační kampaně k jednotlivým vozům jsme podpořili několika exkluzivními eventy, které jsme připravovali od samotného konceptu až po realizaci a následný monitoring mediálních výstupů. Možnost „Zažít Rolls-Royce“ měli novináři i vybraní influenceři během exkluzivních press tripů ve Vysokých Tatrách (SK), při návštěvě výrobního závodu v Goodwoodu (UK) nebo během testování ve Skalistých horách (USA). Modely vozů Rolls-Royce mohli otestovat i přímo v ČR během individuálních demo jízd.

Do komunikace jsme zapojili tradiční média i nové formáty, abychom tak posunuli značku progresivním směrem a přiblížili ji mladé generaci. Součástí klíčových kampaní bylo oslovování vhodných influencerů. V souladu se značkou Rolls-Royce jsme volili takové osobnosti, které se zabývají luxusními komoditami, jako je móda, designové výrobky, architektura nebo přímo automobily. Ve vozu Rolls-Royce se tak svezla například módní návrhářka Ivana Mentlová, fashion influencerka Bé Hà Stylewithme, Monika Marešová nebo MenT, který se ve svém Youtube profilu Ment´s Garage zaměřuje na recenze luxusních automobilů, a řada dalších.

  • 5

    komunikačních kampaní v rámci strategie „Zažít Rolls-Royce“

  • 3

    představení nových modelů

  • 4x

    vyšší mediální hodnota na v roce 2021 oproti startu komunikace 2017

ROLLS-ROYCE V ČESKÝCH MÉDIÍCH

Od začátku spolupráce v roce 2017 se nám podařilo mnohonásobně zvýšit počet mediálních výstupů i mediální hodnotu. Zároveň jsme vybudovali pevné vztahy se zástupci ekonomických, byznys i lifestyle médii. Vybraným modelům se opakovaně věnovaly prestižní české magazíny jako Forbes, Euro, Esquire, Formen a další.

Díky pestré skladbě témat, která se zabývala zbrusu novými modely, zakázkovým vozy i příslušenstvím, se nám od roku 2017, v němž jsme zajistili 72 mediálních výstupů, podařilo každým rokem jejich počet navyšovat až na 355 mediálních ohlasů za rok 2021. Mediální hodnota AVE za rok 2017 činila 188 440 €. Za období roku 2021 jsme evidovali hodnotu více než čtyřnásobnou (834 373 €).