Design hraje důležitou roli při exportu – PR tým pro CzechTrade na Designbloku

Pro exportní agenturu CzechTrade zajišťujeme komplexní PR servis a výjimkou nebyl ani letošní Designblok, na kterém představila expozici Design Library. Díky propojení speciálního obsahu na sociálních sítích ve formě moderovaných diskuzí a public relations se projektu podařilo oslovit širší veřejnost. 

Pro agenturu CzechTrade jsme připravili kampaň, která zahrnovala realizaci doprovodného programu přímo na expozici na Designbloku a propojila PR se sociálními sítěmi.

Před samotným zahájením akce jsme připravili tiskovou zprávu o účasti Design Centra CzechTrade i o samotné expozici Design Library. Prezentovala pestrost české výroby prostřednictvím čtyř významných stylů v interiérovém designu. Jednotlivé styly byly představeny formou produktových novinek od deseti českých výrobců, přičemž řada z nich vznikla také díky podpoře z projektu Design pro konkurenceschopnost, jehož realizátorem je CzechTrade.

Doprovodný program se skládal ze tří moderovaných diskuzí, kdy jedna z nich byla vysílána online na sociálních sítích a další dvě zde byly ke zhlédnutí druhý den (tzv. falešný živý přenos). Veškerá organizace se odehrála in house v PR týmu, kdy jsme zaštítili vše od diskutovaných témat, přípravy scénářů, samotného moderování a následně i postprodukci videí.

V diskuzi na téma TRENDY: kde se berou a jak s nimi pracovat promluvila designérka expozice Iva Bastlová, která vysvětlila například rozdíl mezi trendem a stylem.

Dalším tématem byl Design jako exportní parametr, kde Václav Velát ze společnosti Vavex a Lukáš Pejchal z Clap Design zmínili například důležitost designu při vstupu na zahraniční trh.

A v neposlední řade vysvětlila Zuzana Sedmerová, manažerka projektu Design pro konkurenceschopnost z agentury CzechTrade, jak rozvíjet a podpořit export českého designu. K tomuto tématu se vyjádřili rovněž Lada Vyvialová ze společnosti LADA a Martin Wichterle, majitel společnosti Wikov.

Se čtyřmi mluvčími následně vznikla i krátká videoprohlášení, která plnila funkci doprovodného obsahu na sociálních sítích v rámci Designbloku. Připravená videa a příspěvky získaly na Facebooku, Twitteru a LinkedIn více než 260 tisíc zobrazení.